Technisch
Dat is afhankelijk van functie van de laadpaal. Veel voorkomend is 11 KW of 22 KW, maar het kan al vanaf 3,6 KW.
Niet persé. Voordat er een Pep wordt geplaatst, zal er eerst een opstalrecht moeten worden gevestigd. Hiervoor is uiteraard de medewerking van de eigenaar van de grond vereist. We vertellen je er graag meer over en helpen je deze zaken goed te organiseren.
Laat het ons weten via het contactformulier, dan nemen we spoedig contact met je op.
Ideaal is een 3-fasen aansluiting, want daarmee kan het voertuig het best en snelst worden opgeladen. De aansluiting is gebaseerd op een rekensom van het huidige gebruik en het gebruik van de (toekomstige) laadpaal of -palen bij elkaar. We kunnen dit gemakkelijk voor je uitrekenen, dus vraag het ons gerust.
De Pep kan geplaatst worden op het land, maar bijvoorbeeld ook op een steiger. Het land moet in elk geval vrij zijn van kabels en leidingen.
De centen
Daar heb je zelf geen omkijken naar. Wie laadt aan een laadpaal van Pep, betaalt hiervoor rechtstreeks aan Pep met zijn laadpas (auto’s) of via aanuit.net (boten).
De plaatsing van de Pep kost jou niks dankzij ons slimme exploitatiemodel, waarbij wij verdienen aan de stroomafname van de laadpaal. De laadtarieven die we hanteren voor het laden zijn keurig marktconform.
De exploitatieopbrengsten zijn exclusief voor Pep. Dit maakt het voor ons rendabel om de laadpalen gratis te leveren. Uiteraard levert een Pep voor de deur indirect wel degelijk voordeel op voor uw bedrijf. Bij klanten, medewerkers en bezoekers met een elektrische auto sta je direct 1-0 voor.
We maken gebruik van je bestaande netwerkaansluiting, de kosten van een eventuele verzwaring zijn voor rekening van de eigenaar, net als de eventuele aanpassing van de elektrische installatie. Verder zijn er geen kosten aan het plaatsen van de laadpaal. De extra kilowatt-uren die door Pep worden gebruikt om auto’s te kunnen opladen, worden aan je vergoed voor een overeengekomen vast bedrag per KW.
Gebruik en onderhoud
De elektronica in de Pep geeft onze servicedesk realtime informatie over het functioneren van de laadpaal. Wanneer uit deze informatie blijkt dat er binnenkort of direct onderhoud nodig is, wordt dit door ons georganiseerd.
De laadpalen van Pep zijn uitgevoerd met een type 2 contactdoos en kunnen worden gebruikt voor het laden van een Tesla Model 3.
Zeker, onze peppaal is geschikt om een plug-in hybride voertuig op te laden.
In principe wel. Iedereen met een elektrische auto of boot kan laden bij Pep met de bestaande laadpas of app. Als de pep op een afgesloten terrein staat, dient degene die wil laden uiteraard wel eerst toegang tot het terrein te krijgen.
Een defect wordt hoogstwaarschijnlijk al door de elektronica in de paal aan onze servicedienst doorgegeven, die dan actie zal ondernemen. Uiteraard mag je een defect ook persoonlijk doorgeven aan Pep, Seijsener of via aanuit.net.
Je zult dan tijdelijk een ander beschikbare laadpaal moeten gebruiken. Geef de storing door aan de helpdesk van Seijsener, dan kunnen wij je wellicht meteen van dienst zijn en het probleem zo snel mogelijk verhelpen.